موانع و مشکلات

  |   موانع و مشکلات   |   بدون نظر

موانع و مشکلات اجرایی پروژه از ابتدای پروژه :

 

  1. توقف شناورها و تجهیزات شرکت صدف به مدت ۴۶ روز در محل پروژه به دلیل عدم صدور مجوز از طرف سازمان بنادر و ارگانهای دولتی و نظامی
  2. پیدا شدن چندین فروند شناور معارض در محدوده مغروقه W35, W36, W41
  3. عدم صدور مجوز برای شروع کار بر روی مغروقه های ساحلی (Coastal) و Stand by بودن تیم ساحلی شرکت صدف
  4. توقف شناور افق ۲ و شناور کوروش به مدت ۱۰ روز به دلیل عدم اجازه خروج به سمت بوشهر توسط سازمان بنادر
  5. توقف شناور افق ۲ و شناور کوروش به مدت ۴ روز به دلیل عدم اجازه خروج توسط امور دریایی بندر خرمشهر(پاسگاه شماره ۴ اروند کنار)
  6. مزاحمت قایق های صیادی و تورهای ریخته شده در عرض آبراه اروند در اطراف مغروقه های قراردادی
  7. در تاریخ ۹۵/۰۶/۱۰ ساعت ۹:۵۰ هنگامی که ناوگان شرکت صدف در حین تخلیه لاشه مغروقه های خارج سازی شده در اسکله خانیان اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بود از سوی خاک عراق  به سمت شناور صف۳  تیر اندازی شد که یکی از گلوله ها در نزدیکی شناور صف۳ به سطح آب برخورد نمود.
  8. عدم امکان مکاتبه و انجام هماهنگی های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی به دلیل تعطیل بودن این سازمان در روزهای پنج شنبه و جمعه آخر هر هفته.
  9. عدم صدور مجوز خارج سازی مغروقه های W59, W60, W63, W64 توسط شرکت پخش و پالایش آبادان به علت ادعای مالکیت
  10. عدم شناسایی و خنثی سازی مواد منفجره در رودخانه اروند رود توسط ارگان های نظامی به علت نبود تجهیزات در مرکز مین زدایی که این امر مغایر با استانداردهای ایمنی دریایی می باشد.
  11. تاخیر در صدور مجوز خروج شناور صف ۳ از اسکله بندر خرمشهر در مورخ ۹۵/۰۷/۱۴ پس از دریافت سوخت جهت تحویل به شناور افق ۱ که موجب توقف عملیات اجرایی پروژه و تحمیل هزینه به شرکت صدف گردید.
  12. عدم صدور مجوز جهت انجام عملیات به منظور خارج سازی مغروقه W7 توسط پاسگاه خسرو آباد علیرغم استقرار ناوگان شرکت صدف در موقعیت مغروقه ی مذکور
  13. در تاریخ ۹۵/۰۷/۱۷ پس از اتمام عملیات خارج سازی مغروقه W39 ، عملیات اجرایی جهت خارج نمودن مغروقه W10 آغاز گردید که در مورخ ۹۵/۰۷/۲۰ پس از انجام عملیات غواصی متعدد و SIDE SONAR SCAN ، مغروقه W10 یافت نشد و باعث گردید ناوگان شرکت صدف به مدت ۳ روز در حالت Standby قرار گرفته و هزینه های هنگفتی به شرکت صدف تحمیل گردد.
  14. خارج سازی مغروقه W9 توسط کارفرما محترم جهت بازدید وزیر محترم راه و شهر سازی از پروژه به مدت ۴ روز متوقف گردید.
  15. شرکت صدف در تاریخ ۹۵/۰۷/۲۹ تجهیز کارگاه خود را در موقعیت مغروقه W50 آغاز نمود که در همین تاریخ فعالیت بر روی مغروقه مذکور توسط مدیر پروژه کارفرما محترم متوقف گردید. لذا شرکت صدف تا تعیین تکلیف مغروقه W50 به مدت ۲۵ روز در حالت آماده به کار بوده که با دریافت نامه ۹۴۱۰/ص۱۶/۹۵ در تاریخ ۹۵/۰۸/۲۳ اقدام به برچیدن کارگاه خود نموده است.
  16. علیرغم تخلیه کامل مغروقه W9 در تاریخ ۹۵/۰۸/۲۰ در محل دپو، ناوگان شرکت صدف تا تاریخ ۹۵/۰۸/۲۴ در انتظار بازدید نماینده کارفرما محترم از موقعیت مغروقه بود.
  17. شرکت صدف پس از ابلاغ اولویت کاری سری چهارم مطابق نامه شماره ۹۵۹۳/ص۱۶/ ۹۵ مورخ ۹۵/۰۸/۲۹ جناب آقای مهندس رمضانی مدیر محترم پروژه، نسبت به تجهیز کارگاه مغروقه W26 طی نامه شماره ARV-SLG-192 مورخ ۹۵/۰۸/۲۹ اقدام نمود و در تاریخ ۹۵/۰۹/۰۲ ناوگان شناوری خود را در موقعیت مغروقه مذکور مستقر گردانید که متاسفانه پس از استقرار شناورها، مشاور کارفرما محترم طبق نامه LT-9509314 مورخ ۹۵/۰۹/۰۲ انجام عملیات بر روی مغروقه مذکور را متوقف و باعث شدند تا هزینه های هنگفتی به شرکت صدف تحمیل گردد. (عطف به نامه شماره ARV-SLG-205)
  18. عدم ارائه اطلاعات دقیق از وضعیت مغروقه های موضوع قرارداد توسط کارفرما که این امر سبب تحمیل هزینه ها و خسارتهای هنگفتی به شرکت صدف شده است. (عطف به نامه شماره ARV-SLG-207)
  19. شرکت صدف مطابق با نامه ARV-SLG-208 مورخ ۹۵/۰۹/۰۶ تصمیم خود در جهت خارج سازی مغروقه W32 را به کارفرما محترم اعلام نمود که متاسفانه به دلیل وجود شناورهای مزاحم در موقعیت مغروقه مذکور عملیات لنگر اندازی برای ناوگان شناوری این شرکت تا تاریخ ۹۵/۰۹/۱۴ امکان پذیر نبود. (عطف به نامه شماره ARV-SLG-204, ARV-SLG-210, ARV-SLG-211- ARV-SLG-213, ARV-SLG-214 و ARV-SLG-218)
  20. توقف کارگاه خارج سازی مغروقه W42 توسط کارفرما محترم علیرغم تحویل مغروقه مذکور. (عطف به نامه شماره ۱۰۰۳۳/ص۱۶/۹۵)
  21. مطابق با نامه شماره LT9509320 مشاور کارفرما محترم در تاریخ ۹۵/۰۹/۰۵، مقرر گردید وضعیت مغروقه W26 تا ۱۰ روز پس از تاریخ نامه مذکور مشخص گردد که متاسفانه تاکنون در خصوص مغروقه مذکور هیچ گونه اقدامی صورت نپذیرفته است. ( عطف به نامه های ARV-SLG-221 و ARV-SLG-228)
  22. علیرغم تعهد کارفرما مبنی بر پرداخت ۱۵ روزه صورت وضعیت ها مطابق با بند ۳۲ الحاقیه قرارداد فی مابین ، صورت وضعیت های شماره۱و۲و ۳ و ۴ و ۵ و ۶ و ۷ و ۸ و ۹ هرکدام با ۱۵و۳۰و ۳ و ۹ و ۱۳و ۱۴ و ۶ و ۱۱۱ و ۴۰ روز تاخیر پرداخت شده است.
  23. مزاحمت شناورهای تندرو مسافربری به خصوص شناورهای نگین و زمرد هنگام عملیات غواصی. (عطف به نامه ی شماره ARV-SLG-248 و ARV-SLG-344 به ترتیب در تاریخ های ۹۵/۱۰/۱۱ و ۹۶/۰۱/۱۹)
  24. پس از جابه جایی شناورهای مزاحم مغروقه W18 در تاریخ ۹۵/۱۱/۰۹ شرکت صدف ناوگان شناوری خود را به موقعیت مغروقه مذکور انتقال و عملیات خارج سازی مغروقه مذکور را شروع نمود و در تاریخ ۹۵/۱۱/۱۷ طبق اعـلام کـارفرمـا عملیـات بـر روی این مغـروقـه را به اتمـام رسانید. (عطف به نـامـه LT-9511482)
  25. شرکت صدف پس از خارج سازی مغروقه W20 در تاریخ ۹۶/۰۱/۲۱ به مدت ۹ روز در حالت آماده بکار جهت دریافت صورتجلسه تحویل قطعی مغروقه W20 بود.(عطف به نامه شماره WSA39-PMO-LT-17-0094 مورخ ۹۶/۰۱/۲۷)
  26. عدم پرداخت صورت حساب مربوط به خارج سازی ۷ فروند مغروقه اضافه بر قرارداد با گذشت تقریباً ۱۰ ماه از تاریخ ارسال آن
  27. عدم ارائه فایل اتوکد Shipping Route ضلع غربی مغروقه W2 توسط کارفرما
  28. عدم انجام عملیات لایروبی در اطراف مغروقه W2 توسط کارفرما تا کنون (عطف به نامه های شماره ۱۰۱۵-۹۶-۱/۲۰۲، ۳۸۵۶-۹۵-۱/۲۰۲ ،۳۷۲۲-۹۵-۱/۲۰۲ که به ترتیب در تاریخ های ۹۶/۰۱/۱۶، ۹۵/۱۲/۱۱ و ۹۵/۱۱/۲۶ ارسال شده اند)
  29. عدم پـاسخگویی کارفرما به مکاتبـات در خصوص تجهیزات مـواد منفجره و عـدم خریداری دستـگاه Geochirp 3D ( عطف به نامه های شماره ۲۴۸۳-۹۶-۱/۲۰۲، WSA39-PMO-LT-17-0003، ۲۵۵۶-۹۶-۱/۲۰۲، ۳۰۳۴-۹۶-۱/۲۰۲، WSA39-PMO-LT-17-0082 و WSA39-PMO-LT-17-0101 که به ترتیب در تاریخ های ۹۵/۰۶/۱۶، ۹۵/۰۶/۲۳، ۹۵/۰۶/۲۴، ۹۵/۰۸/۲۳، ۲۷/۱۱/۹۵و ۱۱/۰۲/۹۶ ارسال شده اند)
  30. وجود مغروقه های مزاحم در اطراف مغروقه W2 ( عطف به نامه های شماره WSA39-PMO-LT-17-0104 و WSA39-PMO-LT-17-0105 مورخ ۹۶/۰۲/۱۸)
  31. وجود موانع و مشکلاتی در خصوص خارج سازی مغروقه W2 از جمله: عدم امکان لنگر اندازی در خاک عراق، امکان وجود بمب و موشک در مغروقه، عدم امکان لنگر اندازی در Shipping Route و … (عطف به نامه شماره WSA39-PMO-LT-17-0105 مورخ ۹۶/۰۲/۱۸)
  32. مغایرت در هیدروگرافی های ارسالی از جانب کارفرما مرتبط با مغروقه W2 به شماره نامه هایLT-9510383 و LT-9602249 مورخ ۹۵/۱۰/۱۵ و ۹۶/۰۲/۲۴ و پیگیری جهت انجام اصلاحات و اقدام جهت برگزاری جلسه پس از ارسال هیدروگرافی صحیح و نهایی از جانب کارفرما
  33. عدم پرداخت صورت وضعیت های اضافه کاری های انجام شده و توقفات کارفرما در پروژه
  34. عدم برگزاری جلسات هفتگی به صورت مرتب از جانب کارفرما جهت برطرف نمودن موانع و مشکلات پروژه (عطف به نامه شماره WSA39-PMO-LT-17-0112 و WSA39-PMO-LT-17-0116 مورخ ۹۶/۰۳/۲۰ و ۹۶/۰۳/۲۷)
  35. حذف بیش از ۵۰% از مغروقه های گروه نیمه سخت از جانب کارفرما و وارد آوردن ضرر و زیان هنگفت به این شرکت (عطف به نامه شماره WSA39-PMO-LT-17-0118 مورخ ۹۶/۰۳/۳۰)
  36. درتاریخ ۱۳۹۶/۰۴/۲۸ ساعت۹:۰۰ صبح بعلت پاره شدن طنابهای مهار بارج TAK HEAVE در موقعیت مغروقه W21، بارج مذکور بدون هیچ کنترلی بسمت ناوگان شرکت صدف حرکت نمود، این شرایط باعث گردید تا ناوگان شرکت صدف مجبور به جابجایی از موقعیت مغروقه W21 شده و انجام هرگونه عملیات اجرایی ناممکن شود (عطف بـه نـامه شمـاره ARV-SLG-422 مورخ ۹۶/۰۴/۲۸)
  37.  عدم تایید مزاحمت بارج TAK HEAVE برای شروع عملیات بر روی مغروقه W21 توسط مشاور کارفرما علیرغم ایجاد خطر بارج مذکور برای ناوگان شناوری شرکت صدف و درج کامنت های خلاف واقع در گزارشات روزانه (عطف به نامه شماره WSA39-PMO-LT-17-129 مورخ ۹۶/۰۴/۳۱)
  38. شرکت صدف درحال حاضر آمادگی کامل نسبت به خارج سازی مغروقه W2 را دارا میباشد ولی متاسفانه، باتوجه به عدم پاکسازی موقعیت مغروقه از مواد منفجره وهمچنین عدم لایروبی بخش شمالی وجنوبی مغروقه مذکور، این شرکت نتوانسته نسبت به خارج سازی مغروقه فوق اقدام نماید. عطف به نامه های شماره (WSA39-PMO-LT/17-0133 و WSA39-PMO-LT/17-0146 که به ترتیب در تاریخ های ۹۶/۰۶/۰۸ و ۹۶/۰۶/۲۹ ارسال شده است)
  39. در تاریخ ۹۶/۰۷/۱۲ جلسه ای در دفتر کارفرما محترم در خصوص خارج سازی مغروقه W2 برگزار گردید و مقرر گردید که نواحی شمالی و جنوب مغروقه به طول ۱۱۰ و ۱۴۰ متر و به عرض ۱۷۰ متر و به عمق های ۵٫۵ متر و ۴ متر توسط شرکت هایی که کارفرما معرفی می نماید و به هزینه کارفرما لایروبی گردد و بعد از اتمام عملیات لایروبی و پاکسازی موقعیت مغروقه مذکور از هر گونه مواد منفجره، کارگاه این مغروقه در اختیار شرکت صدف قرار گیرد. بدین منظور شرکت صدف موظف گردید از شرکتهای مذکور استعلام قیمت نماید.
  40. در خصوص مغروقه W29 علیرغم پیگیری ها و مکاتبات مکرر این شرکت و با گذشت ۱۶۷ روز از درخواست این شرکت برای تحویل مغروقه، تاکنون مغروقه مذکور تحویل شرکت صدف نگردیده است و ضرر و زیان هنگفتی را به شرکت صدف تحمیل نموده است.( عطف به نامه های شماره WSA39-PMO-LT/17-0160، WSA39-PMO-LT/17-0155 ، WSA39-PMO-LT/17-0149 ، WSA39-PMO-LT-17/0140 ، WSA39-PMO-LT-17/0135 و ARV-SLG-431 به ترتیب در مورخ ۹۶/۰۸/۱۳ ، ۹۶/۰۸/۰۳ ، ۹۶/۰۷/۰۲ ، ۹۶/۰۶/۲۲ ، ۹۶/۰۶/۱۹ و ۹۶/۰۵/۰۹)
  41. پیرو جلسه مورخ ۲۵/۰۹/۹۶ در دفتر معاونت محترم مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، موارد و راه حل مطروحه شرکت صدف براساس مفاد قرارداد طی نامه شماره WSA39-PMO-LT-17/0177 مورخ ۹۶/۰۹/۲۷ به آن کارفرمای محترم اعلام گردید که اهم موارد آن بشرح ذیل می باشد:
    1. بخش یک- شرایط مورد نیاز جهت خارج سازی مغروقه W2       الف- انجام لایروبی دو طرف مغروقه W2ب- پاکسازی مواد منفجره
    2. بخش دو- پرداخت مطالبات پیمانکار از جانب کارفرما       الف-پرداخت ضرر و زیان ناشی از کسر کار ۳۱% کل مبلغ قرارداد       ب- پرداخت صورتحساب هزینه توقفات تحمیل شده به پیمانکار       ج- پرداخت صورت وضعیت مربوط به خارج سازی ۷ فروند مغروقه اضافه بر قرارداد       د- پرداخت صورتحساب صعوبت کار به دلیل ارائه اطلاعات اشتباه در قرارداد فی مابین
    3. بخش سه- موانع و مشکلات       الف- عدم امضای گزارشات روزانه پیمانکار       ب- تاخیر در پرداخت صورت وضعیت ها
    4. بخش چهار- پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از طرف کارفرما
  42. شرکت صدف طی شماره نامه های WSA39-PMO-LT-17/0178 و WSA39-PMO-LT-17/0183 به ترتیب در مورخ های ۹۶/۰۹/۲۷ و ۹۶/۱۰/۰۶ از آن کارفرما درخواست نمود تا نسبت به پرداخت و یا اخذ معافیت مالیاتی ارزش افزوده قرارداد فی مابین اقدام نماید. ولیکن علیرغم بخشنامه سازمان امور مالیاتی و بند ۳۳ الحاقیه شماره یک قرارداد که عنوان می دارد پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر عهده کارفرما می باشد، تاکنون آن کارفرمای محترم از پرداخت مالیات مذکور که در تمامی صورت حساب های صادره توسط شرکت صدف درج گردیده است، خودداری نموده است.
  43. عدم تعیین تکلیف و نهایی نمودن الحاقیه جدید قرارداد از جانب کارفرما علیرغم پیگیری های مکرر از طرف شرکت صدف، براساس مفاد مطروحه در جلسه مورخ ۹۶/۰۹/۲۸ با در نظر گرفتن مغروقه های حذف شده از قرارداد، مغروقه های خارج سازی شده اضافه بر قرارداد، مغروقه های جدید برای خارج نمودن و توقف های ایجاد شده از جانب کارفرما
  44. شرکت صدف طی نامه شماره WSA39-PMO-LT-17/0181 مورخ ۹۶/۱۰/۰۶ مستندات خود را درخصوص مواجه با مواد منفجره عمل نکرده در موقعیت مغروقه W2 به کارفرما ارائه نمود تا پس از پاکسازی منطقه عملیاتی خارج سازی مغروقه های W2,W3 توسط کارفرما، امکان فعالیت بر روی مغروقه های باقیمانده توسط شرکت صدف فراهم گردد.
  45. درج مطالب غیرواقعی و نادرست در گزارشات روزانه مغروقه W22 از جانب مشاور کارفرما که عملاً بجای کمک در راستای تسریع اجرای پروژه، باعث ایجاد مشکل برای شرکت صدف شده است.(عطف به نامه شماره WSA39-PMO-LT-17/0180 مورخ ۹۶/۰۹/۲۹)
  46.  طی جلسات متعدد کارشناسی فیمابین شرکت صدف وکارفرما مقرر گردید تا کارفرما نسبت به تحویل مغروقه W2 مطابق با شرایط قراردادی و موارد مندرج در نامه های WSA39-PMO-LT/17-0133، WSA39-PMO-LT/17-0146 ، WSA39-PMO-LT/17-0159 ، WSA39-PMO-LT-17/0173 ، WSA39-PMO-LT-17/0181 به ترتیب در مورخ ۹۶/۰۶/۰۸، ۹۶/۰۶/۲۹، ۹۶/۰۸/۱۰، ۹۶/۰۹/۰۵ و ۹۶/۱۰/۰۶ اقدام نماید که تاکنون این امر محقق نگردیده و کارفرما به تعهدات قراردادی خود عمل ننموده است، لذا تاخیرات ایجاد شده در خارج سازی مغروقه W2 بر عهده کارفرما بوده و خارج از مسئولیت شرکت صدف می باشد.
  47. توقف شرکت صدف به مدت ۵۱۰۹ روز بابت عدم تحویل به موقع مغروقه های موضوع قرارداد مطابق بند ۷ الحاقیه شماره یک قرارداد فی مابین و تحمیل ضرر و زیان هنگفت به این شرکت ( عطف به نامه شماره WSA39-PMO-LT-17/0195 مورخ ۹۶/۱۲/۰۲)
  48. تحمیل ضرر و زیان به مبلغ ۱۱۱،۲۳۴،۷۸۵،۰۰۰ ریال به شرکت صدف ناشی از صعوبت کار به دلیل ارائه اطلاعات اشتباه از سوی مشاور و کارفرما محترم در قرارداد فی مابین (عطف به نامه شماره WSA39-PMO-LT-17/0177 مورخ ۹۶/۰۹/۲۷)
  49. تحمیل ضرر و زیان به شرکت صدف ناشی از عدم پرداخت به موقع صورت وضعیت های ارسالی که جمعاً به مدت ۲۹۰ روز می باشد.
  50. تحمیل ضرر و زیان ناشی از توقفات ایجاد شده توسط کارفرما در حین اجرای خارج سازی مغروقه های اروند رود به مدت ۱۸۵ روز تا تاریخ ۹۶/۰۸/۳۰
  51. عدم پرداخت صورت حساب مربوط به خارج سازی ۷ فروند مغروقه اضافه بر قرارداد به مبلغ ۳۵،۸۱۷،۰۶۴،۸۴۹ ریال با گذشت بیش از یک سال از تاریخ ارسال آن به کارفرما
  52. عدم پرداخت صورت وضعیت اضافه کاری های انجام شده ، توقفات کارفرما در پروژه، ضرر و زیان ناشی از کسرکار بیش از ۳۰% کل مبلغ قرارداد و صعوبت کار به دلیل ارائه اطلاعات اشتباه در قرارداد فی مابین (عطف به نامه شماره WSA39-PMO-LT-16-0177 مورخ ۹۶/۰۹/۲۷)
  53. شرکت صدف از تاریخ ۹۶/۱۱/۱۹ با استقرار شناور PCLV 75 در موقعیت مغروقه W6 تصمیم به شروع خارج سازی مغروقه مذکور نمود و در این راستا نیز تجهیز کارگاه مربوط به این مغروقه را به صورت کامل انجام داد (گزارش کارشناس رسمی دادگستری در خصوص تایید تجهیز کارگاه در ذیل آمده است). متاسفانه علی رغم تکمیل تجهیز کارگاه، در تاریخ ۹۶/۱۱/۲۹ به دستور قاضی دادگستری آبادان به دلیل شکایت مالک مغروقه مذکور از انجام عملیات بر روی مغروقه W6 جلوگیری بعمل آمد (عطف به نامه شماره ARV-SLG-523 مورخ ۹۶/۱۱/۳۰ و نامه های شماره WSA39-PMO-LT-17/0196 و WSA39-PMO-LT-17/0199 مورخ ۹۶/۱۲/۰۵ و ۹۶/۱۲/۱۶) لازم به ذکر است تمامی نفرات و ناوگان شناوری این شرکت تا زمان تعیین تکلیف مغروقه W6 در حالت استندبای بوده و جبران تمامی هزینه های ناشی از این توقف بر عهده آن کارفرما محترم می باشد.
  54. شرکت صدف در تاریخ های ۹۶/۱۲/۲۶ و ۹۶/۱۲/۲۷ در خواست خروج شناور شناور PCLV 75 را از محل پروژه نمود که متاسفانه کارفرما از خروج شناور مذکور جلوگیری بعمل آورد. ( عطف به نامه های شماره WSA39-PMO-LT-17/0204, WSA39-PMO-LT-17/0203 که به ترتیب در تاریخ های ۹۶/۱۲/۲۶ و ۹۶/۱۲/۲۷ ارسال شده اند
  55. از ابتدای پروژه تا كنون از خارج سازي ۱۴ فروند مغروقه به شرح ذيل به علل ذكر شده جلوگيري به عمل آمده است كه اين امر سبب تحمیل هزینه هاي مضاعف به شرکت صدف شده است.
  56. درخواست شرکت صدف مبنی بر رسیدگی عاجل به اختلاف پیش آمده فی مابین کارفرما و شرکت صدف برای جلوگیری از تحمیل ضرر و زیان هنگفت و اتلاف وقت بیشتر کارفرما (عطف به نامه شماره ۲۰۲-۹۶-۳۵۹۲ مورخ ۲۷/۱۲/۹۶ و نامه های شماره ۱۰۱۶-۹۷-۲۰۲ و ۱۲۱۷-۹۷-۱/۲۰۲ مورخ ۲۱/۰۱/ ۹۷ و ۹۷/۰۲/۲۵)
  57. عدم حضور نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و نمایندگان مشاور در محل مغروقه W2 جهت انجام عملیات عمق سنجی در تاریخ های ۲۹/۰۳/۹۷ و ۳۰/۰۳/۹۷ عطف به نامه شماره ARV-SLG-546 مورخ ۳۰/۰۳/۹۷
  58. جلسات کمیسیون حل اختلاف با حضور نمایندگان کارفرما، پیمانکار و شرکت مشاور در تاریخ های ۲۲/۰۳/۹۷ و ۰۵/۰۴/۹۷ برگزار گردید که متاسفانه این جلسات هیچ گونه نتیجه ای در بر نداشته. لازم به ذکر است در جلسه آخر نیز مقرر گردید شرکت صدف تمامی مشکلات و مطالبات خود را طی نامه ای جهت رسیدگی به کارفرما ارسال نماید.
  59. شرکت صدف مطابق توافق صورت گرفته در جلسه ۰۵/۰۴/۹۷ مطالبات خود و ضرر و زیان های متحمل شده در پروژه را طی نامه شماره ۱۵۱۲-۹۷-۱/۲۰۲ مورخ ۲۰/۰۴/۹۷ (شامل موارد ذیل) برای آن کارفرما محترم ارسال تا در جلسات کمیسیون حل اختلاف رسیدگی گردد. پس از ارسال، کارفرما محترم طی نامه شماره ۱۸۲۲۳-۹۷/ص تاریخ جلسه بعدی را روز دوشنبه مورخ ۰۸/۰۵/۹۷ اعلام نمود که متاسفانه این جلسه بنا به درخواست کارفرما طی نامه شماره ۱۹۴۵۸/۹۷/ص مورخ ۰۸/۰۵/۹۷ لغو گردید. لازم به ذکر است برنامه ای جهت برگزاری ادامه جلسات کمیسیون حل اختلاف از سوی آن کارفرما محترم اعلام نگردیده است.
    • پرداخت اصل و جرایم مالیات بر ارزش افزوده قرارداد توسط سازمان بنادر و دریانوردی به شرکت صدف جهت واریز به اداره دارایی مطابق بند ۳۳ الحاقیه قرارداد.
    • پرداخت ضرر و زیان ناشی از تاخیر بیش از ۱۵ روز در پرداخت صورت وضعیت های شرکت صدف توسط سازمان بنادر و دریانوردی مطابق بند ۳۲ الحاقیه قرارداد.
    • پرداخت هزینه توقفات ایجاد شده در حین اجرای عملیات خارج سازی مغروقه ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان جلسات کمیسیون حل اختلاف به شرکت صدف.
    • پرداخت ضرر و زیان ناشی از هزینه تمدید ضمانت نامه ها و بیمه نامه های پروژه به دلیل عدم فراهم نمودن جبهه کاری و کسر کار بیش از ۲۵ درصد کل مبلغ قرارداد توسط سازمان بنادر و دریانوردی به شرکت صدف.
    • پرداخت صورت وضعیت مربوط به خارج سازی ۷ فروند مغروقه اضافه بر قرارداد توسط سازمان بنادر و دریانوردی به شرکت صدف مطابق بند ۲۸ الحاقیه قرارداد و گزارشات روزانه.
    • پرداخت ضرر و زیان ناشی از کسر کار بیش از ۲۵ درصد کل مبلغ قرارداد توسط سازمان بنادر و دریانوردی به شرکت صدف مطابق بند ۳-۵ قرارداد و بند ۱۷ الحاقیه.
    • پرداخت هزینه‌های تاخیر در تحویل مغروقه‌ها (بیش از ۲۴ ساعت) توسط سازمان بنادر و دریانوردی به شرکت صدف مطابق بند ۷ الحاقیه قرارداد.
    • عدم فراهم نمودن جبهه کاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی
    • پرداخت هزینه های ناشی از صعوبت کار در خصوص مغروقه W2 به دلیل ارائه اطلاعات اشتباه در قـرارداد فی مابین توسط سازمان بنادر و دریانوردی مطابق بند ۳۴ الحاقیه قرارداد.
    • تعدیل قیمت خارج سازی مغروقه های باقی مانده نسبت به زمان مناقصه و عقد قرارداد.
    • افزایش مدت زمان قراردادی به دلیل موانع مشکلات بوجود آمده